گالری بروگز رم

درباره گالری بروگز رم

گالری بروگز رم

این موزه در باغی بسیار زیبا توسط کاردینال بورگزه در اوایل قرن ۱۷ میلادی ساخته شد . او بسیار به آثار هنری علاقه داشت و مجموعه عظیمی از این آثار را در این موزه جمع آوری کرد . 

در این موزه نقاشی‌های باروک و رنسانس و  مجسمه‌های رومی  نگهداری می شود. 

هنگامی که پرنس بورگز تصمیم به ازدواج با خواهر ناپلئون را گرفت ، حدود ۵۰۰ نمونه از این آثار را به ناپلئون تقدیم کرد و اون نیز این آثار مهم را به موزه لوور فرانسه منتقل کرد . 

گردشگران می توانند بعد از بازید موزه در فضای باغ پیاده روی کنند و از این باغ زیبا و بزرگ که سومین باغ بزرگ رم شناخته می شود ، دیدن کنند .  

مجسمه ها و نقاشی های معروفی از بزرگان هنر ایتالیا در این مجموعه جمع آوری شده است که میتوان از بین این آثار مهم به مجسمه آپولو و دافنه ، لاوریتا ، فرار آینیاس از تراوا اشاره کرد .  این آثار برجسته مربوط به هنرمند بزرگ ، برنینی و مربوط به قرن ۱۵ می باشد. 

مجسمه معروف آپولو و دافنه 

بر اساس افسانه ها این مجسمه لحظه ای را نشان می دهد که دافنه در حین فرار از دست آپولو، به یک درخت تبدیل می‌شود . 

شیپیونه بورگزه 

این هنرمند آثار معروفی همجون “ژروم قدیس در حال نوشتن» و «پسری با سبد میوه» در این موزه دارد. علاوه بر آن، آثار برجسته‌ی دیگری از هنرمندانی همچون «تیسین»، «روبنس»، «دومنیکینو»، «آنتونیو دا کورجو»، «گیدو رنی» و «پارمیجانینو» نیز در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است . 

بازدید 

بلیط این موزه باید به صورت آنلاین تهیه شود و در هر تایم همزمان مجموعا ۳۶۰ نفر اجازه ورود به این موزه و محدوده باغ آن را دارند . یا اینکه این موزه بسیار خلوت تر از موزه های وایتکان است ، اما با این حال روزانه حدود ۳۰.۰۰۰ بازیدکننده از این مجموعه در تایم های حداکثر ۲ ساعتی از آن دیدن میکنند.

گالری تصاویر

    • La Griffe Roma – MGallery by Sofitel