تور فنلاند | کشتی کروز | سوئد

جزئیات تور

  • قیمت: 1950 یورو +39.900.000 تومان
  • مدت: 8 روز
  • تاریخ برگزاری: 1403-04-25
  • خدمات تور: اخذ ویزای شنگن
    بلیت رفت و برگشت
    ترانسفر فرودگاهی اختصاصی(رفت و برگشت)
    3 شب اقامت در هتل 4 ستاره تاپ در هلسینکی با صبحانه
    یک شب اقامت در کابین A class با ویو دریا کشتی کروز
    3 شب اقامت در هتل 4 ستاره تاپ در استکهلم با صبحانه
    گشت شهری در هلسینکی ، استکهلم
    گشت شهری اختیاری تالین همراه با نهار و رفت با برگشت با tallink silja ferry
    راهنمای فارسی زبان
    بیمه مسافرتی

درباره تور

سفر به اروپا بسیار لذت بخش است و چه منطقه از جذاب تر از همسایگی اسکاندیناوی! با تور فنلاند کشتی کروز سوئد نیکا گشت، سفر را از هلسینکی پایتخت زیبا و مدرن فنلاند آغاز می کنید، یک شب را در کشتی کروز  و لوکس سپری خواهید کرد و در چهار روز پایانی سفر، استکهلم پایتخت دوست داشتنی کشور سوئد را به گشت و گذار خواهید پرداخت.

هلسینکی:

هلسینکی؛ یکی از زیباترین، امن ترین و بی کم و کاست ترین شهرهای اروپا برای زندگی و گشت و گذار است. پایتخت کشور فنلاند به راستی شهر زندگی است. شهری مدرن با ۱/۴ میلیون نفر جمعیت و چشم انداز های بی نظیر. شهری که هر گردشگری دست کم یک بار باید به آنجا سفر کند.
فنلاند را بسیاری یکی از بهترین گزینه های زندگی می دانند. کشوری که پیش از این جزو قلمرو روسیه بوده است و در جای جای آن می توان رد پای فرهنگ و هنر روسی را ردیابی کرد. کشوری که به دلیل موقعیت جغر افیایی خود (همسایگی با کشورهای منطقه اسکاندیناوی) طبعا می بایست زمستان های سردی داشته باشد، اما بازهم گردشگران بسیاری در این فصل به شمالی ترین نقاط این کشور می روند تا شفق قطبی را به نظاره بنشینند. 

تور هلسينكي كروز استكهلم نيكا گشت

در ادامه برخی از جذابیت های گردشگری فنلاند و بویژه هلسینکی را مرور می کنیم:

کاپاتوری:

منطقه ای واقع در بندر جنوبی شهر هلسینکی که معروف ترین و بزرگترین فروشگاه های این هر شهر را فراگرفته است. غذاهای متنوع محلی و قروشگاه هایی که صنایع دستی این کشور را در دسترس شما قرار می دهند. پوست گوزن های شاخ دار معروف فنلاند نیز به وفور در کاپاتوری خرید و فروش می شود.

شهربازی لینانماکی:

چه جایی جذاب تر از یک شهر بازی برای تخلیه انرژی! شهربازی لینانماکی برای هر سن و سالی جذاب است. از کودکان گرفته تا جوانان و حتی کسانی که قلب جوانی دارند! ترن های هوایی وحستناک، سافاری های دلهره آور و خلاصه هر آچه از یک شهربازی مهیج انتظار دارید. ۱۳ رستوران در این شهربازی وجود دارد که می توانید پس از تخلیه کامل انرژی از غذاهای متنوع آنها لذت ببرید.

پارک اسپلانادی:

پارکی که قدمت آن به سال ۱۸۱۲ باز می گردد و به معنای واقعی جایی است برای ریلکس کرن. اسپلانادی، یکی از محبوب ترین پارک های هلسینکی و فنلاند برای مردم این کشور است. جایی که برای قرار ملاقات ها، برگزاری جشن ها و کنسرت ها از آن استفاده می شود و با طراحی ویژه اش، مکانی بسیار مناسب برای لذت بردن از طبیعت خواهد بود. در تور فنلاند کشتی کروز سوئد حتما سری به این پارک بزنید.

تور فنلاند کشتی کروز سوئد - نیکا گشتپارک اسپلانادی

کلیسای جامع اوسپنسکی:

کلیسایی ارتدوکس با آجرهای قرمز رنگ و ۱۳ گنبد سبز رنگ و بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس در غرب اروپا. این کلیسا در دهه ی ۱۸۶۰ ساخته شده است و نمای آن از روی کلیساهای مسکو الگو برداری شده. داخل این کلیسا مزین به چلچراغ های زیبایی است و شایع است معجره های زیادی در آن اتفاق افتاده. به راحتی می توان رد پای معماری روسیه را  در این بنا دید.

سومنلینا:

منطقه ای در کشور فنلاند که قلعه ی دریایی قدیمی آن توسط سوئدی ها ساخته شده است. Suomenlinna یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هلسینکی است و مکانی فوق العاده برای پیکنیک در فصل تابستان. این منطقه در تمام طول سال باز است.

چند کلیسای تاریخی و چندین موزه جذاب هم در هلسینکی وجود دارند که می توانید در تور فنلاند کشتی کروز سوئد از آنها بازدید کنید.

در میانه ابن تور و در راه ورود به سوئد، یک شب را در کشتی کروز خواهید گذارند تا این سفر بیش از پیش برایتان خاص و خاطره انگیز شود.

استکهلم؛ پایتخت دوست داشتنی سوئد

همراه با تور فنلاند کشتی کروز سوئد نیکا گشت و در روز پنجم وارد استکهلم می شویم. شهری چند ملیتی که انواع و اقسام فرهنگ ها را می توان در آن دید. شهری با طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی ویژه. استکهلم که با نام «ونیز شمال» هم شناخته می شود مجموعه‌ای از جزایر و تعدادی شبه جزیره، در قسمت برون ریز دریاچه مالار به دریای بالتیک است. افسون مناظر آن آمیزه‌ای از آب و خاک در کنار هم را در مقابل دیدگان شما قرار می دهد. استکهلم سه منطقه را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است: بیرکا، دروتْنینگهلم و گورستان جنگلی. علاوه بر این سه مورد، موزه‌هایی با کلاس بین‌المللی، سالن های نمایش، گالری‌ها و انستیتو نوبل هم موارد دیگری هستند که انتظار شما را می‌کشند. 

برخی جاذبه های گردشگری استکهلم که در تور فنلاند کشتی کروز سوئد می توانید از آنها بازدید کنید را با هم بررسی می کنیم:

محله قدیمی:

قدمت این محله قدیمی به دهه ۱۲۰۰ برمی گردد و پر است از مناظر دیدنی، جاذبه‌، کافه و رستوران‌های با کیفیت و همچنین بوتیک و مغازه های گوناگون. محله قدیمی یا گامْلا اِستان یک موزه زنده است که در قلب شهر نفس می‌کشد. برای بسیاری اینجا اولین توقفگاه گشت شهری خواهد بود. قطعاً هیچ راهی سریع‌تر و بهتر از پرسه زدن در این محله برای رویارویی با روح استکهلم و آشنایی با فرهنگ غالب شهر نیست. می‌توانید از مغازه‌های متعدد این قسمت شهر، سوغاتی‌ و هدیه‌ های هیجان انگیزی تهیه کنید.

کاخ سلطنتی:

کاخ سلطنتی و بازدید از آن به تنهایی می‌تواند یک روز از گشت شهری شما را پر کند. این کاخ که در لب آب، در کمربندی محله قدیمی قرار دارد، اقامتگاه رسمی اقامت شاه سوئد محسوب می شود. نکته جالب اما جدا بودن اقامتگاه ملکه سوئد است! جزیره‌ای زیبا به نام دروتنینگهلم به معنی جزیره ملکه. شکوه و بزرگی امپراتوری سوئد در این بنا به رخ کشیده می شود. کاخ سلطنتی استکهلم یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا بوده و بیش از ۶۰۰ اتاق و ۵ موزه را در داخل خود جای داده است که در تور فنلاند کشتی کروز سوئد می توانید از آن بازدید کنید.

تور فندلاند کشتی کروز سوئد -نیکا گشت
کاخ سلطنتی استکهلم

موزه واسا:

واسا در زمان سوئدی به معنی کشتی است و ای موزه به .اقع از دل آب بیرون آمده است. کشتی جنگی واسا باعث غرور ناوگان امپراطوری سوئد بود که قرن ها پیش از حادثه تایتانیک در سال ۱۶۲۸ غرق شد. این ‏کشتی در سال ۱۹۶۱ از زیر آب به بیرون کشیده شد و امروزه بازدیدکنندگان می توانند این کشتی قدیمی غرق شده را از نزدیک ‏بینند. ۹۵% این کشتی همچنان همانند روز اول باقی مانده و فقط قسمت اندکی از آن تعمیر و بازسازی شده است. این موزه ‏پربازدیدترین موزه در کل سوئد است ، بیش از یک میلیون نفر در سال به این موزه می آیند و از نمایشگاههای مختلف آن دیدن ‏می کنند.

موزه اِسکانسِن:

قدیمی‌ترین موزه رو باز جهان، موزه اسکانسن واقع در جزیره یورگوردن است که یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های خانوادگی به ویژه برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک محسوب می‌شود. در اینجا به جز موزه می‌توانید از باغ وحش استکهلم هم دیدن کنید. با وجود بیش از ۱۵۰ ساختمان متفاوت که از کل کشور گردآوری شده و به این ناحیه منتقل گردیدند، می‌توانید نمایی از کل سوئد را یکجا ببینید. خانه‌‌های اربابی، نانوایی، کلیسای چوبی و زیبای سِگلورا و یک سفالگری بخشی از این ساختمان‌ها هستند. همراه با تور فنلاند کشتی کروز سوئد در باغ وحش نیز می‌توانید گوزن شمالی، خرس، گرگ، شیر دریایی و سیاه‌گوش‌ها را تماشا کنید. یک قسمت سرگرم کننده برای کودکان هم در نظر گرفته شده است.

آژانس مسافرتی و خدمات گردشگری نیکا گشت تسهیلات ویژه ای را برای ثبت نام زودهنگام درنظر گرفته است که می توانید از هم اکنون برای بهره مندی از آنها اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای تور فنلاند کشتی کروز سوئد:

  • پاسپورت جدید امضا شده با حد اقل ۸ ماه اعتبار با داشتن دو صفحه خالی و پاسپورتهای قدیمی
  • سند مالکیت
  • گردش ۳ ماهه حساب بانکی با حداقل موجودی ۲۵۰ میلیون تومان و خلاصه حساب افزایش ناگهانی مانده حساب مورد تایید سفارت نمیباشد.
  • گواهی اشتغال به کار ،نامه برروی سربرگ با ذکر حقوق و سمت به صورت کامل و ذکر تاریخ مرخصی ( اساس نامه شرکت ، روزنامه رسمی ، جوازکسب ، پروانه مطب، پروانه وکالت، فیش حقوق سه ماه گذشته، گواهی مستمری بازنشستگی)
  • سابقه بیمه تامین اجتماعی و دفترچه بیمه
  • شناسنامه
  • ۲ قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ رنگی زمینه سفید ( عکس متقاضی باید جدید باشدبدون روتوش)
  • گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر روزهای مرخصی (برای دانش آموزان و دانشجویان تاییدیه ثبت نام برای ترم اینده)
  • در صورت خانه دار بودن گواهی درامد همسر
  • برای افراد زیر ۱۸ سال گواهی اشتغال به کار + فیش حقوقی ۳ ماه اخیر پدر یا مادر به همراه امضای هردو والدین در فرم
  • اجازه محضری پدر و مادر برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین و یا با یکی از آنها سفر می کنند.
  • کلیه مدارک ترجمه رسمی با مهر مترجم باشد .
  • ضمانت نامه بانکی برای هر نفر الزامی است.

     لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آنها جهت اخذ ویزا الزامی میباشد.

          تبصره: تا زمان تکمیل مدارک و تسویه ریالی تور ثبت نام شما قطعی نمیباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام زودهنگام تور فنلاند کشتی کروز سوئد و بهره مندی از تخفیف ویژه، لطفا با کارشناسان تورهای خارجی نیکا گشت به شماره ۷۵۰۱۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

بلیت آنلاین اینجا 

لیست هتل‌ها و تعرفه قیمت

نام هتل خدمات هتل قیمت دو تخته
قیمت یک تخته کودک با تخت (4 تا 11 سال) کودک بدون تخت (2 تا 4 سال) توضیحات
هتل های 4 ستاره در هلسینکی و استکهلم
+
یک شب اقامت در کشتی کروز
صبحانه 1950 یورو + 39.900.000 تومان 2550 یورو + 39.900.000 تومان 1650 یورو + 35.900.000 تومان 1350 یورو + 35.900.000 تومان
نمایش بیشتر

برنامه روزانه

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
هلسینکی

شروع سفر از فرودگاه امام خمینی

روز اول:

تحویل هتل محل اقامت  در هلسینکی

كليه راهنمائي هاي لازم در مورد شهر مكانهاي ديدني فرهنگ ، واحدپول و اطلاعات كلي به شما توسط راهنماي تور ارائه خواهد شد. لازم به ذكر است موبايل ايران در تمامي شهرهاي مسير قابل استفاده مي باشد.

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
هلسینکی

اجرای گشت شهری نیکا گشت

ساعت   09:00  شروع تور اجرائي نيكا گشت از لابي هتل:

شامل تمام مکانهای اصلی دیدنی، از جمله پارک سیبلیوس Sibelius Park است. این پارک نامش را از جان سیبلیوس، آهنگساز معروف فنلاندی در قرن نوزده گرفته است. در این پارک مجسمه بزرگ و زیبایی وجود دارد. در هلسینکی به دیدن کلیسای صخره ای یا همان Church of the Rockخواهیم رفت و دیگر مکانهای دیدنی…

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
هلسینکی، تالین

امکان استفاده از روز آزاد یا گشت اختیاری تالین : 

حرکت به سمت تالین با کشتی  ، گشت در شهر تالین در کشور استونی و بازدید از مکان های دیدنی این شهر تاریخی و قدیمی . صرف ناهار در تالین و برگشت در همان روز و استفاده از تورهای اختیاری

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
هلسینکی

حرکت از هتل به بندرگاه  و ورود به کشتی کروز جهت حرکت به سمت استکهلم   (یک شب اقامت در کشتی در کابین رو به دریا A CLASS  )

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات

ورود به استکهلم و تحویل اتاق

تحویل هتل محل اقامت  در استکهلم

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
استکهلم

شروع گشت شهری : ساعت 09:00 صبح

گردش درمناطق مختلف شهر از قبیل  sodermalm, kungsholmen , Djurgarden و دیگر مکانهای دیدنی از قبیل      کاخ سلطنتی ، ساختمان پارلمان ،کلیسا و  galma stanشهرک قدیمی استکهلم با خیابانهای باریک و سنگفرش شده و مغازه های متعدد قدیمی

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
استکهلم

تورهای اختیاری(توسط راهنما به شما اعلام خواهد گردید.)

محل اقامت شب جاذبه‌های مورد بازدید توضیحات
استکهلم

حرکت از هتل به سمت فرودگاه

پرواز از استکهلم به سمت تهران

راهنمای سفر هلسینکی

اگر دوست دارید در مورد فنلاند و مردمش  بیشتر بدانید، موزه‌ی ملی فنلاند از آن دست جاذبه‌هایی است که در سفر به هلسینکی حتما باید ببینید. کاوش در فنلاند ماقبل تاریخی و قرون‌وسطایی، آشنایی با سبک زندگی روستایی یا تماشای نمایشگاه مدال‌ها، سکه‌ها و گنجینه‌های دیگر از کارهایی است که در هنگام بازدید از این موزه می‌توانید انجام دهید. همچنین کسانی که دوست دارند تجربه‌ای تعاملی‌تر داشته باشند، می‌توانند از کارگاه Vintti دیدن کنند. نکته‌ها:

  • موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • اگر می‌خواهید از زمان‌بندی نمایشگاه‌های موقت آگاه شوید، حتما وب‌سایت رسمی موزه را بررسی کنید.
  • اگر کارت هلسینکی داشته باشید، نیازی به پرداخت هزینه‌ی ورود ندارید.
  • کارگاه Vintti روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عصر باز است. این کارگاه برای افراد ۷ سال به بالا مناسب است.

National-Museum-of-Finland4  National-Museum-of-Finland1 National-Museum-of-Finland2 

کانال Ruoholahti

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در هنگام غروب انجام داد، پیاده‌روی عاشقانه در طول کانال Ruoholahti و عرض پل Crusell است. علاوه بر پیاده‌روی می‌توانید با اجاره‌ی یک دوچرخه هم این مسیر را رکاب بزنید. بدون شک چنین تجربه‌ای ارزش وقتی را که هزینه می‌کنید دارد. نکته‌ها:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • دوربین عکاسی فراموشتان نشود. غروب‌ این‌ ناحیه واقعا زیباست.

  Ruoholahti-Canal-helsinki3 Ruoholahti-Canal-helsinki4 Ruoholahti-Canal-helsinki5 

پارک Kaivopuisto‌‌‌‌‌‌‌

Kaivopuisto، پارکی عالی و مکانی دیدنی در هسلینکی است که در آن می‌توانید ‌از‌مناظ ر‌شهری‌‌ و‌خلیج‌‌ فنلاند‌‌‌‌‌‌ لذت‌ ببرید. این پارک نقطه‌ای کاملا عاشقانه، دورافتاده و آرام است که توسط طبیعتی زیبا  احاطه شده است. در طول زمستان می‌توانید سورتمه سواری کنید یا از روی تپه‌های برفی سر بخورید، تابستان اما می‌توانید به کنار دریا بروید و به ورزش مفرح شنا مشغول شوید. نکته‌ها:

  • رصدخانه‌ Unasaari در همین پارک قرار دارد که ارزش بازدید را دارد.
  • چندین کافه‌‌ی رو به دریا در این پاک وجود دارد که می‌توانید برای رفع خستگی و نوشیدن قهوه در آن‌ها توقف کنید.

Kaivopuisto-park-helsinki  Kaivopuisto-park-helsinki2 Kaivopuisto-park-helsinki3 

اسپلانادی پارک (The Esplanadi Park)

اگر دوست دارید مقداری خرید کنید، اسپلانادی پارک انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد که شامل برندهای بزرگ و مغازه‌های کوچک می‌شود. در طول این پارک چندین کافه وجود دارد. همچنین نزدیک مارکت اسکوئر (میدان بازار) می‌توانید تعدادی از لذیذترین غذاهای فنلاندی را پیدا کنید. نکته‌ها:

  • به خاطر داشته باشید که قیمت‌ها در این منطقه گران هستند، اما کیفیت غذاها، لباس‌ها و اجناسی که برای فروش وجود دارند، بسیار بالا است.

The-Esplanadi-Park-helsinki2    The-Esplanadi-Park-helsinki6  

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی با معماری زیبا و عظیمش که سفیدی خیره‌کننده‌ای دارد، در نزدیکی کتابخانه‌‌ی ملی این شهر واقع شده است. نمای بیرونی این کلیسا بسیار باشکوه و تأثیرگذار است، با این وجود محیط داخلی آن هم زیبایی‌های خاص خودش را دارا است.  بازدید از این مکان را از دست ندهید. نکته‌ها:

  • ورود به کلیسا رایگان است.

  Helsinki-Cathedral5 Helsinki-Cathedral6 Helsinki-Cathedral7 Helsinki-Cathedral1 

رستوران Passio Kitchen and Bar

رستوران Passio Kitchen and Bar در مرکز شهر واقع شده است، اما برخلاف دیگر رستوران‌ها که شلوغ و پر جنب‌وجوش هستند، مکانی دنج و آرام را برای میل کردن انواع غذاهای لذیذ اروپایی و اسکاندیناویایی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. هر ظرف غذایی که در اینجا سرو می‌شود، از بهترین مواد غذایی محلی تهیه شده که کیفیت آن‌ را بسیار بالا برده است. ماهی قزل‌آلا و گوشت بره از بهترین انتخاب‌ها هستند. نکته‌ی جالب اینکه منوی این رستوران همیشه ثابت نیست و با توجه به فصل و تشخیص سرآشپز و البته نوع مواد اولیه در دسترس، ممکن است تغییر کند. نکته‌ها:

  • آخر هفته‌ها ممکن است محیط رستوران کمی شلوغ شود، پس بهتر است از قبل میز رزرو کنید.

 Passio-Kitchen-and-Bar   Passio-Kitchen-and-Bar3

بازار     hakaniemi-market-square-in-helsinki

به سوی بندرگاه که بروید، بازار Hakaniemi را به همراه غذاهای عالی، جواهرات و اجناس جالب پیدا خواهید کرد. اگر از نظر بودجه در محدودیت هستید، این بازار مکانی مناسب و ارزان است که می‌توانید در فروشگاه‌ها و رستوران‌هایش به جستجو بپردازید.  

پارک ملی Nuuksio

پارک ملی Nuuksio برای هر کسی جاذبه‌ای دارد. از طبیعت دوستان گرفته تا انسان‌های بیش‌فعال یا کسانی که دنبال مکانی آرام و دنج می‌گردند، می‌توانند از بودن در این پارک استفاده کنند. در اینجا می‌توانید از حمام سونا لذت ببرید، در جنگل مشغول چیدن انواع توت وحشی شوید یا در مسیرهای پیاده‌روی و حتی قایق‌رانی به گشت‌وگذار بپرداز‌ید. همچنین در طول زمستان می‌توانید سواری توسط گوزن‌های شمالی را تجربه کنید. هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین تماشای دیدن این موجودات باشکوه  در زیستگاه طبیعی‌شان کرد، زیستگاهی که توسط برف سفیدپوش شده است. نکته‌ها:

  • این پارک تنها ۱ ساعت از شهر فاصله دارد و به راحتی توسط اتوبوس قابل دسترسی است.
  • مطمئن شوید که لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

   Nuuksio-National-Park-helsinki3 Nuuksio-National-Park-helsinki5

بازدید از استحکامات نظامی Suomenlinna

بدون شک هر نقطه‌ای که میراث جهانی یونسکو شناخته شود، ارزش بازدید بالایی دارد. استحکامات نظامی Suomenlinna از آن دست نقاطی است که هم کودکان و هم افراد بزرگ‌سال از گشت‌وگذار در تونل و گوشه و ‌کنار پنهان و همچنین موزه‌ی  آن لذت خواهند برد. در این موزه می‌توانید تاریخ زیبای نهفته در پس این استحکامات را مرور کنید. به‌علاوه اگر در طول ماه‌های گرم از این نقطه بازدید کنید، می‌توانید در نواحی دوست‌داشتنی اطراف این مکان به جستجو بپردازید یا یک پیک‌نیک به‌یادماندنی داشتی باشید. نکته‌ها:

  • این استحکامات تنها ۱۵ دقیقه از هلسینکی فاصله دارند.
  • این مکان در تمام طول سال باز است. اگر احساس تشنگی یا گرسنگی کردید، یک کافی شاپ در این ناحیه وجود دارد که می‌توانید در آن برای مدتی توقف کنید.

 Finland-Suomenlinna-Sea-Fortress2 Finland-Suomenlinna-Sea-Fortress3  Finland-Suomenlinna-Sea-Fortress5 Finland-Suomenlinna-Sea-Fortress

کتابخانه‌ی ملی فنلاند

کتابخانه‌ی ملی فنلاند با معماری کلاسیکش از آن دست نقاطی است که در سفر به هلسینکی نباید بازدید از آن را فراموش کنید. ساختمان اصلی کتابخانه توسط طراح مشهور، کارل لودویگ انگل ساخته شده است که در هر گوشه از آن می‌توانید چیزی جالب را پیدا کنید. همچنین این کتابخانه میزبان نمایشگاه‌های موقتی بر اساس موضوعات مجموعه‌ی گسترده کتاب‌ها و اسنادش است. نکته‌ها:

  • ورود به کتابخانه رایگان است. اما بهتر است ساعات بازگشایی کتابخانه را از قبل بررسی کنید، چرا که این ساعت بر اساس رویدادهای مختلف تغییر می‌کند.
  • می‌توانید وب‌سایت رسمی کتابخانه را برای زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف بررسی کنید.

The-National-Library-of-Finland-helsinki  The-National-Library-of-Finland-helsinki3

باغ‌های گیاه‌شناسی

بعد از ضیافت چشمانتان در کتابخانه‌ی ملی، می‌توانید به باغ‌های گیاه‌شناسی سری بزنید و از زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید. بر روی یکی از نیمکت‌های باغ بنشینید و هوای تازه را با تمام وجودتان تنفس و به‌سادگی استراحت کنید. شاید این باغ‌ها خیلی بزرگ نباشند، اما در میان شلوغی شهر، مانند بهشتی هستند که نباید دیدن آن‌ها را از دست داد.    Botanical-Gardens-helsinki4

ایستگاه قطار

یکی از اصلی‌ترین بناهای هلسینکی، ایستگاه قطار است که توسط Eliel Saarinen و به سبک هنر نوی فنلاندی  طراحی شده است. این ایستگاه روزانه میزبان صدها هزار نفر است. حتی اگر قصد سفر کردن نداشته باشید، می‌توانید به این مکان بروید و از معماری زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر آن می‌توانید عکس‌های بسیار به‌یادماندنی چه در شب و چه در روز بگیرید. نکته‌ها: اگر احساس گرسنگی کردید تعدادی رستوران در طبقه‌ی دوم این ایستگاه وجود دارد. The-Railway-Station-helsinki-   The-Railway-Station-helsinki3 

رستوران کاپلی (Kappeli)

رستوران کلاسیک کاپلی مکانی عالی برای برپایی یک ضیافت شام دل‌چسب است که در یک انتهای اسپلانادی پارک قرار دارد و به لطف طبقه‌ی شیشه‌ای مناظری بسیار زیبا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین خدمات‌دهی و کیفیت غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران دارای بالاترین استاندارد ممکن هستند. اگر دنبال رستورانی کلاسیک و لوکس هستید، به‌هیچ‌وجه این یکی را از دست ندهید. نکته‌ها:

  • سوپ سالمون و دسرهای این رستوران را امتحان کنید.
  • اگر برای هزینه کردن مشکلی ندارد، حتما ظرف غذای گوشت گوزن شمالی را امتحان کنید. رستوران‌های زیادی وجود ندارد که بتوانند گوشت گوزن شمالی را به خوبی رستوران Kappeli پخت کنند.
  • ممکن است در بعضی از ساعات روز، این رستوران شلوغ شود، بهتر است از قبل میز رزرو کنید.

 

 

شرایط دریافت ویزای فنلاند

مدارک مورد نیاز سفارت فنلاند

 

  • اصل پاسپورت امضا شده با حداقل 8 ماه اعتبار از تاریخ سفر و 2 صفحه خالی رو به روی هم
  • کپی از صفحات ویزاهای شنگن ، کانادا ، آمریکا و انگلیس موجود در پاسپورت
  • اصل پاسپورت های قدیمی + کپی از ویزاهای شنگن ، کانادا ،آمریکا و انگلیس موجود در آنها
  • اصل شناسنامه و کپی روی برگه A4
  • دو قطعه عکس جدید 3.5 در 4.5 (برای سه ماه اخیر) رنگی با زمینه سفید ، مستقیم رو به دوربین ، 80 درصد عکس صورت باشد و در هیچ پاسپورت یا ویزای قبلی استفاده نشده باشد .
  • گواهی اشتغال به کار ، نامه روی سربرگ با حقوق و سمت به صورت کامل و ذکر تاریخ مرخصی (اساس نامه شرکت ، روزنامه رسمی ، جواز کسب ، پروانه مطب ، پروانه وکالت ، فیش حقوقی سه ماه اخیر ، گواهی مستمری بازنشستگی ، پروانه ساختمان یا کارت های صنفی مربوطه)
  • اصل و کپی از لیست پرداخت بیمه تامین اجتماعی
  • در صورت رد ویزا از سوی سفارت دیگر در طی دو سال گذشته ، ارائه توضیحات کتبی به انگلیسی مبنی بر رد ویزا و دلیل سفر مجدد الزامی می باشد .
  • نامه تمکن به انگلیسی + گردش 3 ماه آخر همان حساب و خلاصه حساب به انگلیسی با مهر و امضا بانک صادر شده در کمتر از 5 روز قبل از تاریخ انگشت نگاری. افزایش ناگهانی مانده حساب مورد تایید سفارت نمی باشد . (حداقل موجودی ، به ازای هر نفر حداقل 150 میلیون تومان)
  • برای دانش آموزان و دانشجویان ،گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر روزهای مرخصی و همچنین تاییدیه ثبت نام برای ترم آینده
  • اجازه محضری پدر و مادر برای افراد زیر 18 سال که بدون والدین و یا با یکی از آن ها سفر می کنند . (ترجمه رضایت نامه با تاییدیه دادگستری و امور خارجه مورد قبول است.) برای تایید رضایت نامه، علاوه بر اصل شناسنامه کسانی که اسامی آنها در رضایت نامه ذکر شده ، الزامی است.
  • سند ملک ( در صورت عدم وجود سند ملک ، جهت دریافت اطلاعات برای شرایط گرفتن ویزا با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمائید. )
  • تمام مدارک ترجمه رسمی انگلیسی با مهر مترجم باشد.
  • ضمانت نامه بازگشت برای هر نفر الزامی است . (حداقل نفری 700 میلیون تومان)

 

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست شود که تهیه و ارائه آن ها جهت ویزا الزامی است .

ارائه اصل تمام مدارک به نیکا گشت الزامی است . (لطفا کلیه مدارک مستند و قابل استعلام باشد. )

تا زمان تکمیل مدارک و تسویه ریالی تور ثبت نام شما قطعی نمی باشد.

هلسینکی

استکهلم

درخواست تور