وحشتناک ترین زندان ها

درباره وحشتناک ترین زندان ها

وحشتناک ترین زندان های جهان

 

زندانهای بسیار ترسناکی در این دنیا وجود دارند که مانند جهنم است.

این زندانها برای مجازات قانون شکنان و مجرمان ساخته شده است تا آنها را از دنیای بیرون دور نگه دارند. هیچ خلافکاری  دوست ندارد در این زندان های خوفناک بماند.

این زندان ها بسته به روشهای اجراییشان متفاوت هستند و بعضی ازآنها به عنوان دروازه های جهنم توصیف میشود.

 

  • زندان دلفین سیاه – روسیه

 

این زندان محل نگه داری وحشی ترین آدمخواران، متجاوزان و قاتلان زنجیره ای است که هر یک از آنها ۵ نفر راکشته اند. غذای آنها فقط یک کاسه سوپ و یک تکه نان است.

کنترل این زندان نیز توسط کارکنان نیز خوفناک است، چون چشم زندانیان را میبندند و آنها را در هنگام جابجایی در موقعیت های ترسناک و استرس زا حرکت میدهند. آنها در تمام روز باید در یک نقطه بایستند و در تمام مدت روز اجازه ندارند بشینند و یا استراحت کنند.

جالب است بدانید تنها راه فرار ندانیان از این زندان مرگ است.

 

 

  • زندان لاسانته – فرانسه

 

این زندان در مرکز شهر پاریس در فاصله چند کیلومتری از رود سن قرار دارد. در این زندان، زندانیانی که از نظر جسمانی ضعیف تر هستند توسط افراد قوی تر اسیر میشوند. در زمان جنگ جهانی دوم محل نگهداری اسیران جنگی و خلافکاران بود اما امروزه به عنوان امنیتی ترین زندانهای  جهان به شمار میرود.

تجاوز و خودکشی از اتفاقهای عادی در زندان لا سانته به شمار میرود که فعالان حقوق بشر علت خودکشی را شرایط وحشتناک زندگی میدانند.

 

  • زندان دیاربکر- ترکیه

 

این زندان به علت رفتارغیر انسانی کارکنان با زندانیان شهرت دارد. جنایات علیه زندانیان این زندان را به وحشتناک ترین زندان های جهان تبدیل کرده است. در این زندان شکنجه های فیزیکی و روانی توسط کارکنان زندان صورت میگیرد. بسیاری از زندانیان زیر شکنجه و کتک کشته شده اند.این زندان ،یک زندان فوق امنیتی در ترکیه است که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده استو زندانیان سیاسی کرد در آنجا نگه داری میشوند.

بسیاری از زندانیان برای نجات از این زندان خود را نیز آتش میزنند. بیش از ۳۵۰ دختر و پسر نوجوان برای جرمهای سیاسی در  زندان دیاربکر  نگهداری میشوند.

 

  • زندان کاراندیرو – برزیل

 

این زندان از زندانهای وحشیانه دردنیا است که تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است و درسال ۱۹۵۶ اولین زندانیان به آنجا وارد شدند و در سال ۲۰۰۲ نیز تعطیل شد.در سال ۱۹۹۲ شورشهایی در این زندان شد که منجر قتل عام در این زندان شد. نرخ بالای اچ آی وی در این زندان و نقض فاحش حقوق بشر باعث شد تا این زندان برای همیشه بسته شود.

 

 

 

  • زندان جزیره پاتک – روسیه

 

 این زندانها جزو یکی از زندانهای خوفناک روسیه به شمار میرود. این زندان جزو یکی از زندانهای فوق امنیتی است که بدترین خلافکاران و مجرمان را در این زندان نگه میدارند در این زندان از روشهای مختلف برای شکنجه های فیزیکی و روانی استفاده میکنند. زندانیان در این زندان در حدود ۲۲.۵ ساعت در روز درسلولهای انفرادی سپری میکنند و فقط دو روز در سال را اجازه ملاقات دارند.

زندانیان در این زندان به دلیل انزوای مطلق قبل از آزادیشان دیوانه میشوند و چون این زندان توسط آبهای سرد و منجمد دریاچه وایت احاطه شده است و راه فرار را به روی زندانیان به طور کامل بسته است.    

 

  • زندان جزیره ی ریکرز – نیویورک

۱۰ زندان در جزیره ریکرز وجود دارد. زندانیان در این زندان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار میگیرند. ظرفیت این زندان برای نگهداری ۰۰۰/۱۷ زندانی است. نگهبانان در این زندان قانونی برای خود ساخته اند که زندانیان را وادار میکنن تا همدیگر را کتک بزنند. این زندان سومین زندان بزرگ ایالت متحده  و یکی از وحشتناک ترین زندانهای جهان است.

زندانیان در هیچ جای این زندان امنیت جانی ندارند زیرا از یک طرف حمله زندانیان و از جانب دیگر شکنچه نگهبانان  آنها را تهدید میکند.

 

  • زندان بنگ کوانگ – تایلند

زندان بانکوک هیلتون یا بنگ کوانگ  از خوفناک ترین زندانهای دنیاست که ظرفیت نگهداری ۳۵۰۰ زندانی را دارد اما همیشه حدود ۱۰۰۰۰ نفر در آن نگهداری میشود. حدودا ۱۰ درصد زندانیان این زندان محکوم به اعدامند که حدودا دو ساعت قبل به زندانی اعلام میکنند.

کمترین حکم این افراد ۲۵ سال حبس است که اکثر آنها سه ماه اول محکومیت خود تمام مدت دست و پا بسته هستند.

غذای این افراد روزی یک وعده است که شامل سوپ برنج یا سوپ سبزیجات است اکثر این زندانی ها از سوء تغذیه  و بیماری های مسری رنج میبرند.

این زندان فاقد آب لوله کشی و سیستم فاضلاب مناسب است.زندانیان در این زندان بدلیل تعداد زیادشان جایی برای خواب ندارند.

 

  • زندان لاسابانتا – ونزوئلا

 

این زندان بدنام از ترسناک ترین زندان های آمریکای جنوبی به شمار میرود تا جایی که هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور این زندان را ( دروازه ورود به حلقه پنجم جهنم ) نامیده است. بیشتر این زندانیان این زندان به علت کمبود امکانات و نبود نیروی مراقبتی لازم اکثرا بیمار هستند،به عنوان مثال یک مرتبه شیوع وبا جان بیش از ۷۰۰ زندانی را گرفت.

کنترل این زندان به دست خلافکاران داخل زندان است آنها از تجاوز برای ترساندن و وادار کردن زندانیان برای همکاری با آنها استفاده میکنند و در صورت عدم همکاری  زندانیان آنها را به قتل می رسانند.

این زندانیها هیچ گونه فعالیتی ندارند به همین خاطر انرژی و خشم آنها تخلیه نمیشود  و ایم امر باعث میشود بر سر هر موضوع کوچکی با هم درگیر شوند و حتی در جزئی ترین مسائل به خورد شدن استخوانهایشان منجر میشود.

 

 

  • زندان عمومی کونتونو – بنین

            بنین در غرب آفریقا  واقع شده است در این زندان  بیش از ۴۰۰/۲ زن و مرد و کودک  نگهداری میشوند. شرایط زندانیان کونتونو بسیار اسفناک است بطوری که خوابیدن در این زندان ساعتی است حتی برخی زندانیها به علت زیادی جمعیتشان در هنگام خواب خفه میشوند.

بسیاری از زندانیان باید چندین سال در زندان صبر کنند تا نوبت دادگاه و محاکمه شان برسد و این موضوع به خاطر ضعف و فساد سیستم قضایی این کشور است.

  • زندان مرکزی گیتاراما – رواندا

              این زندان مرکزی جمعیت بسیاری دارد به همین خاطر این زندانیان قبل از شکنجه  به خاطر گرسنگی و نبود امکانات          جان میدهند.

در این زندان بسیاری از زندانیها هم بندی های خود را به قتل میرسانند و آنها را میخورند. ظرفیت این زندان ۵۰۰ نفر است اما به علت شلوغیشان  ۵ برابر این مقدار نگهداری میشوند.

 

برای دیدن جاذبه های تاریخی بیشتر اینجا را کلیک کنید . 

 

 

گالری تصاویر

    • Novotel Paris Centre Tour Eiffel

    • Renaissance Paris La Defense Hotel