حقایق جالب لهستان

حقایق جالب لهستان

 

کلمه Poland چه معنایی دارد؟ نام این کشور ازیک قبیله ای به نام POLONIE  به معنای ( مردمانی که در سرزمین های باز زندگی میکنند) بوده است.

 

ورشو در اثر بمباران در جنگ جهانی دوم کاملا نابود شد به همین خاطر آن را شهر از خاک برخواسته مینامند.

شهر قدیمی ورشو از روی یک نقاشی که شخصی به نام برناردوبلوتر کشیده بود بازسازی شده است. این منطقه شبیبه شهر قدیمی قرن ۱۴ نیست.

 

 

لهستان کشوریست که در آن ساحل ، کوهستان، جنگل، کویر و دریاچه را میتوان یافت به همین خاطر یکی از متنوع ترین طبیعت هارا در اروپا داراست.

لهستان تنها کشور اروپای مرکزیست که کویر هم دارد.

مشهورترین رشته کوهها میتوان به کوههای تترا و کوههای کارپات اشاره کرد. چند جزیره کوچک را میتوان در پارک ملی وولینسی یافت.

 

یکی از دانستنی های جالب نحوه نام گذاری افراد در لهستان است که با توجه به جنسیتشان تغییر میکند. در لهستان نامها به SKA-SKI/ CKI-SCA ختم میشود. اگر نام پدر شخصی کواسکی (KOWALSKI) باشد دختر او کوالسکا (KOWALSKA) خوانده میشود.

 

کشور لهستان ۱۶ میراث در یونسکو ثبت کرده که یکی از آنها قلعه مالبورک است.این قلعه مربوط به قرن ۱۳ است که یکی از برترین جاذبه های گردشگری لهستان بشمار میرود.

 

در لهستان پوشیدن کلاه قوانین خاصی دارد!

مثلا پوشیدن کلاه در فضای بسته بی احترامی محسوب میشود. اگر وارد کلیسا یا خانه کسی میشوید حتما سریع کلاهتان را از سر بردارید تا به صاحب خانه یا افرادی در آن مکان حضور دارند بی احترامی نشود.

 

قدیمی ترین رستوران اروپا

قدیمی ترین رستوران اروپا در روکلاو قرار گرفته این رستوران با نام PIWNICA SWIDNICKA از سال ۱۲۷۵ تا به امروز غذاهای لهستانی را برای میهمانان سرو میکند.

 

لهستان یکی از مذهبی ترین شهرهای اروپایی است اغلب مردم لهستانی مسیحی کاتولیک هستند.

بلند ترین مجسمه مسیح در غرب لهستان شهر SWIEBODZIN  با نام CHRIST THE KING  با ارتفاع ۳۳ متر در این شهر قرار دارد.

لهستان بزرگترین صادر کننده جواهر کهربا در جهان است که بیشتر جواهرات خود را به چین،آمریکا و کشورهای اروپایی صادر میکند.

 

 

برای تهیه بلیط در هر ساعت شبانه روز اینجا را کلیک کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *